20 Mayıs 2014 Salı

Proje Esnasında Karşılaştığımız Zorluklar ve Bu Sorunları Nasıl Çözdüğümüz

-İmdat ÇETİN-
Arayüzde karşılaştığım İki Sorun var bunlar

Piksel Hatası ve Ağır Görsellik

Piksel Hatası:
Sitenin göze ve kullanışlı olması için arayüz bu konuda iddalı olan kısım.Benim sorunumda arayüzü photoshop ile ayarlarken piksel oranlarının yanlış girilmesi sonucu tarayıcılarda kaymalar oldu.Bu sorunları internetten araştırıp forum sitelerinde benzer olayların yaşandığını ve çözümünü gördüm bazı eski tarayıcılarda bu piksel oranlarını otomatik olarak ayarlamasından ve piksel oranlarının yanlış olmasından kaynaklanıyormuş.Uygun piksel değerlerinin girilmesi sonucu hatanın sorununu araştırarak çözdüm.

Ağır Görsellik :
Diğer sorun olarak sitenin ağır yüklenmesi , bu sorun yüksek görselliklerin kullanılmasından sitenin geç yüklenmesine neden oluyordu bu sorun ziyaretçilerin kolay erişemediğinden siteye girmekten vazgeçeceği için daha dinamik bir görsellik kullanılması ve göz zevkinin hafife alınmamasını anladım ve hızlı ve rahat kullanımı sağladım.

-Yunus Emre KOPUZ-
Blogda Karşılaştığım Sorunlar

Daha önce hiç blog kullanmadığım için  arayüz tasarımında zorlandım. Bu sorunumu biraz karıştırıp kurcalayarak biraz forumlardan birazda başka bilen büyüklerimden ve arkadaşlarımdan öğrenerek bu sorunu hallettim.

 Daha sonra ikinci problemi mi fark ettim oda yeni konu oluşturma ve var olan konuyu güncelleyip düzeltme işlemi. Dediğim gibi daha önce hiç blog kullanmamıştım. Aynı şekilde kurcalayarak deneme yanılma yöntemini kullanarak bu sorununda üstesinden geldim.

-Serhat ŞAHİN-
Php Kodlarında Karşılaştığım Sorunlar

İlk sorunum konu ekleme yani admin panelinden konu eklendiğinde ayrı sayfa değilde tek sayfada ayrı ayrı cağırmasıydı onu da kısa bir araştırma yaparak buldum ve çözümü siteme uyguladım.

İkinci sorunum ise ilk kez sıfırdan etkileşimli web sayfası yapacağım için mantık var ama kodlar sıkıntıydı kodları internetten araştırarak buldum ve bulmaya devam ediyorum.

-Muzaffer BALTA-
Veri Tabanında Karşılaştığım Sorunlar

Veri tabanında türkçe karakter sorunum vardı bunu düzelmek için internette biraz araştırma yaptım ve çözümü uyguladım.Çözüm olarak aşağıda verilen kodları php de veri tabanı bağlantısını yaptığımız yere ekliyoruz.

mysql_query("SET NAMES 'utf8'");
mysql_query("SET CHARACTER SET utf8");
mysql_query("SET COLLATION_CONNECTION = 'utf8_turkish_ci'");




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder